Monday, February 14, 2011

[Kor+IEng Trans] FT Island Weibo (New Year Greating)

여러분 즐거운 설 보내시고 FTIsland 많이 사랑해주세요 ㅋㅋㅋ 新年快乐!!!

(승 현) 你好! FTIsland의 승현입니다! sina블로그에서 처음으로 인사 드려요~ 처음이라 아직 한국말로 인사 드리게 되어 너무 죄송해요T.T 그래도 여러분들을 위해 중국어 열심히 하고 있습니다 ㅋㅋㅋ 다음에 뵐 때 열심히 공부한 저의 중국어 실력을 여러분들께 보여드릴게요!

(민환) 설날 하면 맛있는 음식이 많이 생각나는데요~ 한국은 설날 대표 음식 떡국이 있는데, 제가 참 좋아하는 음식 이에요! 우리 엄마가 해주시는 떡국을 먹으러 저는 떠납니다~ 중국에도 특별한 음식이 있나요?ㅋㅋㅋ ㅋㅋ특별한 음식 드시고, 새해 복 많이 받으세요! 我 爱 你 ♥

(재진) 벌써 설날이 돌아 왔네요. 또 나이를 한 살 더 먹었어요ㅋㅋㅋㅋ 여러분들도 한 살 더 먹은 만큼 부모님들께 효도 할 수 있는 프리마돈나가 되길 바래요! 2011년에는 좋은 일들만 가득 하시길 바랄게요~ 곧 중국에서 뵐게요! 토끼의 해 인만큼 두 마리 토끼를 다 잡으시길 바래요!! 빠이

(홍 기) 팬 여러분 새해 복 많이 받으세요~ 저는 원래 멋진 설 계획을 세웠는데 눈 수술로 계획에 차질이ㅋㅋㅋ 저 라식했거든여 ㅋㅋㅋㅋ 설이 끝나면 더 밝은 세상을 보게 될 거에요! 중국에도 세뱃돈이 있는지 모르겠지만.. 저는 열심히 세배 해서 부자가 될거에요! 건강한 설 보내세요. Zai Jian!!

(종 훈) 여러분 곧 있으면 설날이에요~ 중국은 큰 불꽃놀이를 한다고 들었어요. 저도 함께 하지 못해 너무 아쉬워요 T.T 한국은 먼 친척들이 한자리에 모여 떡국을 먹고, 윷놀이를 하며 오순도순 보내요. 그래서 저도 오랜만에 친척들을 만나러 시골에 갑니다! 여러분들도 재미있고 즐겁게 보내세요!

English translate:
A pleasant new year to everyone sent with a lot of love from FTIsland.

(Seunghyun) FTIsland Seunghyun! This is official. i'll be having in sina - on this greeting. I will still be writing in Korean. I'm really sorry T.T event though we are working hard to learn Chinese. The next time after studying hard Chinese i will show you all my skills.

(MinHwan) if thinking about New Year. It will reminds me of delicious food - there will the national food which is the Korean rice cake which my favorite! My mother will cook rice cake soup and eat it before leaving - is there also a special rice cake in China? Eat the special rice cake that you have, have a very Happy New Year.

(JaeJin) New Year already coming. so as i will be year older so as you all primadonnas another one year will be add up to your age. I hope that you will do your duties to your parents! I hope you all the good things this 2011 - I''ll see you soon in China! I hope that this coming year of the rabbit you will catch the good luck!

(HongKi) To all fans have a blessed New Year - I basically set back my original plan on doing an eye surgery this year. It is laser surgery. it is done in able for me to see the world clearly! Is there money (money given every New Year) that will be in China...! will do my best to get some, by that i will become rich! Have a healthy New Year.zai jian (Goodbye in China) !!

(JongHun) Everyone New Year is coming - I heard that China will be having a great fireworks display. It is really sad that i can't be there T.T The distant relative of Korea brought together, together we will eat our rice cake soup, to give a laughter and harmony. So as go to the countryside to visit relatives that you did not see for a long time! Everyone, have a good time and fun!


Source: http://t.sina.com.cn/1930201220
credit: Primadonnas' Island blog
EngTrans: HaeIn08 @FTIsland Philppines

Please leave comment.here is the tutorial:1. click Post a Comment above the post.2. choose the identity Name/URL3. type the name (ex: Yewonnie) n type the url (ex: twitter.com/Yewonnie)4. publish your commentit is easy, right?so, please leave ur comment!!^^

 
 

Followers

My Update